De eerste trip en eerst stagedag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu De eerste trip en eerst stagedag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu

De eerste trip en eerst stagedag

Blijf op de hoogte en volg Carmen

02 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Gisteren hebben we onze eerste trip gemaakt. We werden opgehaald door de taxi en naar onze bestemming gebracht. We waren nog met drie andere meiden. We gingen in een echt Surinaams bootje dolfijnen spotten. We hebben er een aantal gezien, maar springen deden ze niet. Daarna kregen we een rondleiding door een museum. Tijdens de rondleiding kregen we een optreden van muzikanten. Dat was echt leuk om te zien! We herkenden af en toe Nederlandse liedjes. Het allerleukste van de trip was aan het einde. Rond de klok van 18u gingen we kaaimannen vangen. Het werd al langzaam donker, dus dat was het ideale moment. Voor vertrek moesten we ons omkleden. We moesten lange mouwen, lange broek en dichte schoenen aantrekken. En vooral niet te vergeten: muggenspray muggenspray en nog eens muggenspray. Als je denkt dat het hielp?? NEE! We gingen met 5 personen in een bootje. De andere drie meiden die mee gingen zaten in een andere boot. Van te voren werden belangrijke punten gemeld: je moet onderweg gaan liggen, want er is een lage brug, we moeten een heuvel over waarbij iedereen moet helpen om de boot erover te krijgen, je mag de kaaimannen niet laten vallen, omdat ze een elastiek om hun bek hebben enzovoorts.. Nou daar gingen we! Ik zat naast Quinty in de boot. Als je op een boot in het donker zit hoor je van alles.. Vooral die muggen kwamen overal bovenuit! We hebben 3 kaaimannen gevangen. Deze mochten we even vasthouden. Terug op het droge mochten we foto’s maken. We hadden 2 kleintjes en een grote. Eén van de kleintjes was nogal onrustig, mega grappig als je dat ziet gebeuren terwijl Quinty hem in haar handen heeft!!! Achteraf kon ze er gelukkig ook zelf om lachen! Rond de klok van 20u gingen we terug naar de plek waar we gegeten hadden. Wanneer iedereen er was gingen we terug naar het startpunt met een andere boot. Dit was nog ongeveer een uur varen. Om 21.30u waren we thuis. Ik ging gelijk douche en slapen, want de dag erna was onze eerste stagedag. Dat betekent dat de wekker om 05.30u ging. We gingen met de taxi. Als we met de fiets gaan moeten we tussen 06.30 en 06.45u door. Ze verwachten ons op stage tussen 7u en 7.15u. De school begint om 07.30u en is uit om 12u. Ik loop stage in klas 2 (groep4). Deze klas heeft 27 leerlingen. Wat mij vooral opviel is dat er erg veel lawaai is, omdat de klaslokalen allemaal open zijn. Naast mijn klas worden de gymlessen gegeven. Wat ik heel leuk vindt is dat ze dezelfde reken- en taalmethode hebben als in Nederland, alleen is dit de Surinaamse versie. Om 09.30u hebben de kinderen een kwartier pauze en om 11.30u weer. Dat betekent dus als ze terug in de klas in zijn voor tweede keer dat ze nog een kwartiertje over hebben. Wat wordt er dan gedaan zou je denken?? KLETSEN, KLETSEN en nog eens KLETSEN! En vooral heeeel hard!! De leerlingen waren erg enthousiast naar mij toe. Ze vonden het erg leuk dat ik er was. Aan mijn mentor heb ik ook veel. Ze is net afgestudeerd van de Pabo. Wanneer je je pabodiploma hebt behaald mag je nog niet aan heel de basisschool lesgeven. Met dit diploma mag je lesgeven t/m klas 3. Voor klas 4 en hoger moet je verder studeren. Ook weer leuk om te weten! Ik ben heel benieuwd naar mijn tweede stagedag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Voor school ga ik de minor internationalisering doen. Ik ga van 19 februari tot en met 18 mei naar Suriname. Via deze weg kun je mij volgen. Groetjes, Carmen

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 7992

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 18 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: