Het komt dichtbij! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu Het komt dichtbij! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu

Het komt dichtbij!

Blijf op de hoogte en volg Carmen

31 December 2014 | Nederland, Amsterdam

Het komt dichtbij! Het is het nog maar 50 dagen. Eergisteren ben ik, samen met de andere meiden die ook naar Suriname gaan, om ons visum geweest in Amsterdam. Dat was vroeg uit de veren in de vakantie. Wekker om 04.15u om om 05.15u te vertrekken naar Goes om daar op de trein te stappen richting Amsterdam. Na een hele reis waren we bij het consulaat. Binnen een uur stonden we weer buiten. Dit was erg snel voor de Surinamers! Omdat we elkaar niet allemaal kenden, hebben we er gelijk een dagje van gemaakt, om elkaar toch wel wat beter te leren kennen. Het was hartstikke gezellig. Wat we hebben besproken qua afspraken, zitten we gelukkig allemaal op één lijn.
We zijn nog even Amsterdam in geweest. We moesten toch nog wat shirtjes hebben. Als je met 5 meiden in een roze huis zit, moet je toch ook allemaal hetzelfde roze T-shirt hebben. En ja hoor, hebbes!
In Suriname is de kans groot dat we met een lange broeken, dichte schoenen en shirtjes les moeten geven. Wel moeten de shirtjes over je schouders vallen, en mag het niet te laag zijn. Dat is toch nog moeilijk, want wanneer valt het nou te laag en wanneer kan het wel? Daarna zijn we ook nog lekker Surinaams gaan eten, om goed in de stemming te blijven. Kom maar op met dat Surinaamse eten!

Zo langzaam aan, komt het toch wel heel dichtbij. We hebben al veel geregeld. We hebben een huis, stageplek is bekend, vliegticket is geboekt, bezig met spullen halen die nodig zijn, klamboe regelen, inentingen laten zetten en nog veel meer! Over alles moet je gaan denken. Toch blijft dat onwijs leuk!

Er liggen een aantal papieren op mijn bureau dat ik echt niet mag vergeten. Deze lijst wordt ondertussen steeds langer en langer. Het is niet niks om 3 maanden van huis weg te gaan. Uiteindelijk komen we er wel! Ik ben ontzettend benieuwd naar mijn grote avontuur, waar ik al zo lang op wacht!:)
Hopelijk vinden jullie het leuk om mij via deze weg nu, maar vooral ook straks te volgen, zodat jullie ook een beetje weten wat ik allemaal doe.

Liefs,
Carmen