Holi Pagwa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu Holi Pagwa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu

Holi Pagwa

Blijf op de hoogte en volg Carmen

08 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Holi Pagwa is een nationaal feest in Suriname. Je kunt het vergelijken met de color run in Nederland. We waren om 12u in de Palmentuin. We hadden van te voren verschillende kleuren poeder gekocht. We begonnen schoon… Om 17u gingen we eten bij Zus&Zo. Toen zagen we er al heel anders uit. ’s Avonds zijn we naar een groot feest gegaan op het plein. Eenmaal terug thuis aangekomen, na bijna 12u op je benen te hebben gestaan, moest er nog gedoucht worden. Vijf meiden en twee douches en dat om 24u.. Quinty en ik besloten om samen te gaan douche. Dit zou al wat tijd besparen. De kleuren op je lijf kreeg je er moeilijk af. Ik besloot om een schuurspons te pakken. Dit hielp redelijk, maar ik zie er nog gekleurd uit. Nog een leuk werkje: je haar wassen... Ik heb drie keer shampoo erin gedaan. Wat denk je. Ik wil de shampoo eruit spoelen stopt het water ineens?! Oke, op het begin was dit even grappig, maar het is ondertussen 00.30u je hebt een hele dag op je voeten gestaan, je wilt eigenlijk naar je bed, maar je staat nog met je kop vol shampoo?!? Gelukkig kwam er na een paar minuten weer water uit de kraan. Morgen gaan we weer naar stage. Het enige verschil met vorige week: wat gekleurde plekken op m’n lijf.. Kortom: Het was een geslaagd feest!
Liefs Carmen.

  • 12 Maart 2015 - 22:52

    Conny Nielen:

    Hoi Carmen
    Wat leuk dat je moeder deze site aan mij doorgaf.
    Zo kan ik ook volgen wat voor spannends je meemaakt in Suriname.
    Veel plezier met jullie uitje.
    En veel leren van een andere cultuur.
    School in een ander land zal toch anders zijn om les te geven.
    Succes
    P.s. Hier is het erg koud in de ochtend. Ijs krabben van de auto ruit.
    In de middag 18 graden dus al eg zomers.
    Gr. Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Voor school ga ik de minor internationalisering doen. Ik ga van 19 februari tot en met 18 mei naar Suriname. Via deze weg kun je mij volgen. Groetjes, Carmen

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 8014

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 18 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: