Een bewogen trip naar Isadou - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu Een bewogen trip naar Isadou - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu

Een bewogen trip naar Isadou

Blijf op de hoogte en volg Carmen

23 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag, zaterdag en zondag ben ik op trip gegaan naar Isadou samen met Shauni, Quinty, de moeder en oma van Quinty. We zouden tussen 08.30 en 08.45u opgehaald worden. Om 09.15u hadden we besloten om al aan de straatkant te staan. Het werd nu echt tijd dat ons busje kwam. Er kwam een busje aanrijden met grijze buizen op het dak. Voor de grap zei ik dat hij er was. Ja, hij stopte! Een echt sjonniebusje was het! We reden naar een plek waar onze boot zou liggen. Deze rit duurde 3uur. Eenmaal bij onze boot aangekomen was het ongeveer nog een halfuurtje varen. Ik had gelijk de smaak te pakken. WAUW, wat was het mooi! Eenmaal aangekomen op onze bestemming zouden we 2 huisjes hebben aan de waterkant. Dit kon niet meer. Shauni, Quinty en ik kregen een andere kamer aan de zijkant van het eiland. We vonden het jammer, totdat we zagen waar we nu terecht kwamen! We deden de deur van onze kamer open en zagen 8 tweepersoonsbedden staan. Luxe hoor met 3 meiden waar normaal 16 personen kunnen. We kregen een paar uur vrije tijd. We hadden ontdekt dat er een grote steen lag waar met z’n 3e op konden gaan liggen om te zonnen. Het was al een klus op zich om op die steen te komen. We moesten door stromend water, op een steen staan en dan jezelf omhoog hijsen. Nou daar ging ik! Ik had mijn voet op een steen gezet, wilde mezelf optrekken en BAF! Mijn been glee van de steen af. Pijnlijk! een schaafwond op mijn been. Avonds zijn we op kaaimannenjacht gegaan. Dat was lachen, gieren, brullen! Shauni zat van voor en Quinty en ik erachter. Onze bootsman wilde ons zo dicht mogelijk bij de kaaimannen krijgen, maar zag niet dat Shauni, Quinty en ik in de bossen terecht kwamen. Toen we onze tweede kaaiman hadden gespot sprong Shauni over de leuning en kwam bij ons zitten. De personen die achterin de boot zaten moesten ineens kei hard lachen. Waarom? Er was een vis in de boot gesprongen! De bootsman gooide hem terug in het water naar onze kant. Een vliegende vis zie je ook niet elke dag! Eenmaal terug gekomen op het eiland hebben we nog even wat gedronken en zijn we naar onze kamer gegaan. Ze eigenaren hadden vertelt dat er klamboes hingen. Dit was niet voor de muggen, maar voor de vleermuizen. Leuk om te weten!! We waren zo blij dat we ons bed in konden gaan. Eenmaal toen we lagen vonden we het minder leuk. Het matras was zo dun dat we de planken voelden! We hadden de wekker gezet om 07.45u. We werden vrolijk wakker gemaakt om 7u door een vogel die tegen ons raam vloog. Om 8u konden we ontbijten. Hierna hadden we vrije tijd. Na het eten hadden we een aantal uren vrije tijd. We besloten om weer op die grote steen te gaan zonnen. Het water stond hoger dan gisteren en er zat meer kracht achter. Een uitdaging was het! Alleen liep het bij mij weer fout af. Shauni stond al op de steen. Ik stond in het stromende water. Op het moment dat ik mijn voet op de steen wilde zetten en Shauni haar hand wilde pakken werd ik meegesleurd door de kracht van het water!!! Gelukkig kon ik me onderweg vasthouden aan een steen. Maar dit hou je niet lang vol! Gelukkig stond Quinty aan de zijkant met haar hand naar mij toe. Op deze manier kon ik uit het water komen. Nou, ik wil niet weten hoe dat eruit heeft gezien! Ik was blij om te horen als ik verder mee werd genomen door de stroming dat Shauni dan toch achter mij aan was gesprongen! Haha, gelukkig konden we er achteraf om lachen! Ik ben via een andere route toch op de steen gekomen! Om 13u zijn we met de boot naar een dorpje gegaan. Hier kregen we een rondleiding. We kwamen allemaal erg lieve kinderen tegen. Hier moesten we natuurlijk mee op de foto’s! Rond de klok van 17u gingen we het Tropische regenwout in met gids! Vanaf het water zie je alleen de zijkant van het regenwoud, maar als je erin zit zie je zoveel meer! Na het eten gingen we vogelspinnen spotten. Geloof het of niet ik heb een vogelspin op mijn arm gehad! Vraag alleen niet hoe, maar het staat op de foto! Na de vogelspin gingen we nog wat drinken. Er kwam een vrouw naar ons toe, omdat we teveel herrie aan het maken waren. Gek dat doen wij nou nooit?! We besloten om bij onze kamer op het terras te gaan zitten. We moesten elke keer zo hard lachen, omdat we het beeld zagen hoe ik door het water werd meegesleurd! Rond de klok van 02:00u gingen we naar ons bed. De volgende ochtend aan het ontbijt kwam onze buurvrouw (65+) naar ons met een boos gezicht dat ze al 2 dagen erg slecht had geslapen, omdat ze last van ons had. We zeiden haar netjes dat ze dan gelijk naar ons moest komen en moest vertellen dat we teveel herrie aan het maken waren. Dit kon ze niet snappen?! Shauni en ik liepen terug naar onze kamer. We kwamen dezelfde vrouw tegen. Ze ging even in geuren en kleuren vertellen dat ze het jammer vond dat we naar huis gingen, anders zou ze ons lastig vallen ’s nachts. Ze zou wraak nemen. Heel toevallig is de bikini van Shauni weg.. Wie zou deze nou hebben?! Verdacht. Om 13u gingen we met de boot richting onze busje. Roti de zangvogel zat ging ook mee. Gezellig!! We waren rond 18u terug thuis. Na het eten gingen we douchen en hebben we de foto’s op de computer gezet. We hadden honderden foto’s! Na het selecteren heb ik er nog 500 over. Kun je nagaan met hoeveel foto’s ik terug naar Nederland kom na 3 maanden in Suriname te zijn.

Liefs Carmen.

  • 23 Maart 2015 - 16:47

    Kelly Van De Voorde:

    Super leuk verhaal, doe voorzichtig!
    & enjoy

    X

  • 24 Maart 2015 - 17:15

    Oma Kerckhaert:

    Wat een belevenissen, jullie genieten met volle teugen, wel oppassen hoor.
    Heel veel groeten en een dikke kus van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Voor school ga ik de minor internationalisering doen. Ik ga van 19 februari tot en met 18 mei naar Suriname. Via deze weg kun je mij volgen. Groetjes, Carmen

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 8011

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 18 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: