Slapen bij de brulapen op Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu Slapen bij de brulapen op Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu

Slapen bij de brulapen op Brownsberg

Blijf op de hoogte en volg Carmen

11 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Deze keer zijn we op trip geweest naar Brownsberg. Donderdag moesten we om kwart voor 8 verzamelen. We waren met 9 personen. We begonnen met een kei leuk onderdeel! De kabelbaan! Bij aankomst kregen we een leuk broekkie aan en een helm op. We leken net Bob de Bouwer. Daarna moesten we oefenen op een mini kabelbaan. Als dat goed ging gingen we naar boven. Hier hadden we 7 kabelbanen, waaronder een grote baan over de Suriname rivier. Dat was zo gaaf! Aan je rechterhand had je een handschoen om jezelf af te remmen. Als je dit te vroeg deed ging je dus te vroeg stil op de baan. Je moest je dan zelf vooruit trekken. Wat denk je… Ik ging daar hoor. Het ergste nog het werd gefilmd ook door Quinty! Achja, weer een blooper rijker! Alleen maar leuker voor later. Nu we het over bloopers hebben. Shauni ging filmen toen ze zelf naar beneden ging. Dat ging goed, maar ook Shauni bleef hangen. Ze moest dus haar camera loslaten. Leuk einde dus! Deze trip ga ik zeker nog eens doen samen met mijn moeder!
Na dit mooie avontuur gingen we verder met de bus naar Brownsberg. De laatste 13 kilometer was erg grappig. Het was een weg met allemaal putten. De weg werd steeds smaller. Na een tijd kon je elkaar niet meer passeren. Je moest dus toeteren zodat de tegenliggers je konden horen. De putten waren zo diep dat je vaak van je stoel vloog! Naast de vliegende vissen van Isadou heb ik nu ook vliegende mensen gezien!
Eenmaal aangekomen werden we ontvangen door het gebrul van de brulapen. In ons huisje aangekomen hebben we de kamers ingedeeld en zijn we een wandeling gaan maken. We kwamen allemaal bijzondere dieren tegen. Na de wandeling gingen we eten. Na het eten konden we nog even chillen. Rond de klok van 21u gingen we een wandeling maken van 2u. We kwamen veel dieren tegen. Vooral veel kikkers! Mega gaaf! We waren rond 23u terug bij ons huisje aangekomen. Daarna hebben we nog wat gegeten, gedronken en bij het kampvuur gezeten. Rond de klok van half 12 zijn we naar ons bed gegaan, want de wekker ging om 05:30u voor de ochtendwandeling. We zouden om 06:00u vertrekken… Dit werd 06:30u, omdat de gids zich had verslapen.. Hij lach nog heerlijk te snurken in de bus. Fijn, had ik mijn wekker ook een half uur later kunnen zetten! Verder was de ochtendwandeling erg mooi. We zagen de zon opkomen en alle dieren werden langzaam wakker. De brulapen waren natuurlijk al vanaf 2 uur ’s nachts wakker..
Na de ochtendwandeling gingen we ontbijten. Na het ontbijt hadden een mega wandeling voor de boeg van een aantal uur. We moesten berg op en af om naar 2 erg mooie watervallen te gaan. Dat was een zware boeg, maar zeker de moeite waard!
Na een aantal uren kwamen we terug bij ons huis. En hoe… Moe en vies (tenminste ik wel!).
Na de wandeling had onze Valentino voor eten gezorgd. Na het eten bleven we nog een half uur uitbuiken, want we hadden nog een ritje terug over die ooo zo leuke weg.
Op de terugweg kwamen we nog een busje tegen die zonder benzine stond. Deze gingen we meetrekken.. En hoe! Het touw was veel te slap. Deze brak natuurlijk. De oplossing: een knoop erin leggen en nog eens proberen.. Na 4 keer kwamen vijf mannen er toch achter dat dit niet de beste oplossing was. Ze hadden een dikker touw gepakt. Dit ging beter.
Nu zijn we weer thuis aangekomen. Quinty en ik gaan snel onze kleren wassen en douche. Morgen gaan wij gelijk verder met een nieuwe trip. 4 dagen naar Kabalebo. Het diepe binnenland in!
Als ik terug ben van Kabalebo komt er een nieuw reisverslag met een nieuw avontuur!

Liefs Carmen