Dag 1 in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu Dag 1 in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Carmen

20 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

De dag van vertrek was aangebroken! Om 04.00u ging de wekker om om 05.00u thuis te vertrekken. We waren om half 8 op het vliegveld in Schiphol. Dan begint het pas echt te kriebelen. De koffers wegen, dat was ook niet niks. Mijn koffer woog 24,4 kilo en de handbagage woog 14 kilo. Teveel dus. Van de 24,4 moest ik 23,4 maken. Na het wachten konden we in het vliegtuig gaan. De vlucht duurde 9u. Bij aankomst was het 32 graden. Bij de douane moesten we ongeveer 45 minuten wachten. We hadden een taxi geregeld die ons naar ons huis bracht. Volgens mij schrok hij nogal toen hij ons zag aankomen. We hadden 3 grote koffers bij ons, 3 kleine koffers en drie handtassen. En dat in een gewone auto!? 2 grote koffers, de 3 kleine koffers en handtassen konden in de kofferbak. Mijn grote koffer kon er niet meer bij, dus die moest op de achterbank gezet worden. Vervolgens wilden wij onze gordel aandoen 'Ooh, meisje dat hoeft niet, daar doen we niet aan in Suriname!' 'Oke, meneer!' Met de taxi was het ongeveer nog 2uur rijden. Zich aan de snelheid houden kennen ze niet. Ze rijden hier nogal gevaarlijk. Eenmaal in ons huis aangekomen hebben we de kamers verdeeld en kennis gemaakt met de meiden die er al zaten. We hebben nog wat gedronken en toen gingen we slapen.

De volgende ochtend: ik was om 07.00u wakker. Daarna gingen we eten en douchen. De fietsen konden we nog niet halen, omdat deze zaak gesloten was. Dat gaan we dus maandag doen. Geld wisselen konden we wel al doen in het Casino. Wel op een voorwaarde: je moet even een spel spelen.. Dit deden we niet. De weg naar het Casino was ook niet niks. Er werd 53x naar ons getoeterd, gezwaaid, geroepen.. vanalles!

Vervolgens zijn we naar de supermarkt gelopen om wat boodschappen te halen. Op de terugweg kwamen we langs een basisschool gelopen. De schooldag zat erop. Heel veel kinderen riepen naar ons en zwaaiden. Een meisje in de auto draaide haar raam open en ging tegen ons praten: super leuk!

Toen we bijna thuis waren kwam er weer een regenbui aan. We zijn even gaan schuilen bij een huis. Eenmaal thuis aangekomen gingen we even skypen. Vanavond gaan we met de andere meiden uit het huis ergens eten om elkaar beter te leren kennen.

• 20 Februari 2015 - 22:08

Kelly Van De Voorde:

Hee Carmen!
    Ontzettend leuk om je verhaaltje te lezen!
    Ik wens je heeeel veel plezier, geniet ervan.

Liefs, Kelly xxxx