Trip naar Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu Trip naar Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carmen Kerckhaert - WaarBenJij.nu

Trip naar Galibi

Blijf op de hoogte en volg Carmen

18 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen vrijdag zijn we voor twee dagen naar Galibi gegaan. We moesten verzamelen bij t’vat. We gingen met een bus naar Galibi. Deze rit duurde 3 uur. Onze gids wist veel te vertellen. We zijn weer veel te weten gekomen. De Taki taki taal bestaat echt als een woord hier in de omgeving!!

Na 3 uur met de bus gereden te hebben kwamen we aan op Albina en Sint Laurent. Hier hebben we over een markt gelopen. Bij één van de kraampje kwamen we een lokale artiest tegen. Hier moesten we natuurlijk mee op de foto!

Na wat te hebben gegeten zijn we op de boot gestapt richting Galibi. Als tip kregen we om onze poncho aan te trekken, omdat je nat kon worden. Gelukkig maar, want we werden klets nat!! Eigenlijk maakte dit niets uit, want de zon scheen heerlijk. Eenmaal op Galibi aangekomen moesten we de spullen in onze kamer zetten. Daarna gingen we een wandeling maken over het eiland.

Na de wandeling zijn we terug naar ons huis gegaan om te eten. Na het eten zijn we ons gaan klaarmaken voor onze tocht naar de schildpadden. We gingen weer met de boot. We kregen een groot zeil wat we allemaal moesten vasthouden. Dit deden ze omdat we nat konden worden vanwege het ruwe weer op zee. En dat om 20u.. Mijn vinger stonden in het zeil. Ik denk dat meer woorden niet nodig zijn. Na ongeveer een uurtje gevaren te hebben dachten de bootmannen dat ze sporen van schildpadden hadden gezien. Een goed moment om uit de boot te stappen!

Op dit eiland hebben we een aantal schildpadden gevonden. Eén daarvan was eieren aan het leggen. Super speciaal om dit met je eigen ogen te mogen zien! Ook was er één die net aankwam op het eiland om te gaan beginnen. Nummer drie ging terug richting zee. Natuurlijk moesten we best lang wachten totdat we naar de schildpadden konden gaan. Lang leven onze opleiding wisten we wel wat te doen: Ik ga op reis en ik neem mee… en tellen.

Rond de klok van 01:00 uur waren we terug bij ons huisje. We konden lekker bij een kampvuur zitten. Onze gids maakte cocktails met 90% alcohol en die waren heerlijk! Na een cocktail te hebben gedronken ben ik gaan slapen. Naja, slapen kon je niet noemen. Ik denk dat ik ongeveer 1 uurtje heb geslapen die nacht.

De volgende ochtend zaten we om 8 uur aan het ontbijt. Daarna hebben we nog heerlijk aan het strand gelegen tot 12u. Na de lunch zijn we terug gegaan met de boot en de bus richting Paramaribo. In de bus was het na een kwartier goed stil. Iedereen sliep! Eenmaal thuis hebben we even snel wat gegeten, snel onder de douche en slapen! Wat slaap inhalen is niet verkeerd. Maandagochtend moesten we natuurlijk ook weer gewoon naar stage.